Tuesday, February 15, 2011

~ salam MaulidurRasul :)

Maulidurrasul d UUM tidak banyak perkara yang berlaku. class cuti. perarakan akan di buat. tap hanya pada 28 februari nant. oleh sebab itu aku hanya membongkang atas katil sambil membesarkan saiz saiz pinggang. mana xnya, tad baru lepas lunch terus baring baring mcm cempedak busuk.
tiba tiba aku teringat zaman sekolah kanak kanak dulu. tiap kali tiba hari Maulidurrasul semua diwajibkan berkumpul di tapak perhimpunan sekolah. time 2 bleh tengok semua bergaya mcm nk pergi beraya. pakai baju kurung wane wani. kalau anak2 org kaye sket pki baju ala2 mak datin kecik. mak aku kata pakai je baju raya kakak aku yang 2 tahun lepas punya. lepas 2 semua kene beratur ikut darjah dan kelas. kelas Azam, Usaha, Bakti, Cekal dan apa lagi aku pun x ingat. perarakan start dari pagar sekolah dan melalui trek yang selalu guna time merentas desa. budak budak yang rumah die tepi tepi jalan trek mesti tibe tibe lesap. kurang ajar! tapi bijak. nasib baik perarakan x lalu rumah aku. kalau x aku pun nak jugak purapura pengsan betolbetol depan tangga rumah aku. tap xpa, sebb lepas habis perarakan mesti dapat bihun dan air kotak pree! seronok!
ok lah. azam Maulidurrasul ni aku nk kurang kan mengumpat! kenapa setiap kali sambutan apa2 aku ada azam baru. sampai aku pun lupa apa azam azam azam azam azam azam azam azam azam aku yang lepaslepas. sekian.
* kenapa perlu letak phone bawah seat kereta! aku musykil.

No comments:

Post a Comment