Friday, August 20, 2010

30 july 2010 ; Jumaat “penghulu segala hari”

Jam 6.45 pagi Pak Cik Razak dah mula talipon. “Eh, knapa dgn pak cik ni? Cakap pukul 7.40. Adoi! Main2 betol” hati aku mula berbisik. Aku hampir meracau+meroyan. Ye la, aku xsiap lagi. (baru lepas mand kambing, jadi masih extra mamai). Smlm aku da ckp set ngn kia n su,utk tgu kat bustop on 7.30. Okay. Aku angkat call sambil buat suara relaks. “Halo.5 menet lagi pak cik sampai” dan terus letak tanpa aku sempat berkata apa2. Hish! Dalam hati ingin saja mem***. Xpa la. Nsb baik memikirkan pakcik yg bnyk berjaya walaupun kadang2 mencekik para student mcm aku ni. Lantas sejurus selepas 2 aku call n inform kia. Kia apalagi,terkejut beruk lah die. Mgkin masih mamai seperti aku.

“Eh, mana kawan2 awak neh?? Semalam ckp nak gerak awl?” Pakcik razak mula mengomel2. Aku malu pada mereka yg tgh tunggu bus journey ke Thailand. Mgkin pakcik bleh slowkan sket volume suara 2. malu btul aku. Lantas aku pun menjawab “ala,kan semalam pakcik yg ckp xboleh ambik awal.So sy ckp kat kawan sy pkul 7.30.”. Pakcik 2 mambalas “ Oh,macm 2 eh? Pakcik bukan apa, pakcik xnak jnji ngn kamu semua.takut pakcik xdapat dtg..kesian kat kamu semua.” Haa…cakap mcm 2 kan lbh polite. Sejuk sket telinge mendengar. Mari naik kereta, kita tunggu kawan kamu kat kolej depa, senang sket..Aish, pakcik ni mcm2 la., aku ikut ja la.malas membantah!

Situasi dalam kereta :

“ ha,,kamu semua ni masuk hutan kene baca dulu ayat2. ayat kursi kamu semua hafal x??” Biasa la, hutan ni bukan tempat kita..yang kamu pakai kasut putih ni knpa? Habis la kotor nant….yag kamu ni pkai bju x mcm nak masuk hutan ja.mcm nak g berjalan.” Pakcik ni ibarat perunding fesyen kami ja. Semua x kene. Kami mengiyakan ja tanpa bnyk bicara tanda malas nak bertelagah. “ok la, 4 hengget ja”. Dr dpp misc-dpp mualalat RM 4?? Huh! Byr ja..malas nak komen lagi!

Sampai ja kat padang, semua org da bersiap sedia. Ramai betul yg berminat nak masuk Hutan Sintok. Aku? Kalau x terpaksa xda makna nak join semua ni. Something yg bukan taste n kegemaran aku. Ye, Kami trpaksa kerana ia sebagai training untuk xtvt hiking di Gunung batu Putih nant. Semestinya ia bukan dating dari ide aku. Kalau ikutkan aku lebih suka just g Sedim n buat xtvt yg more enjoyable tap x memenatkan. Tapi deorg ckp, kamu semua pasti akan enjoy dgn xtvt ni (hiking)! Deorg suka bleh la, aku tiada hati dr dulu, kini dan selamanya. Tapi terpaksa join utk dapat markah bg subjek Recreation Management ni.


Lepas 2 kami buat sedikit senaman utk meregangkan otot2. dan diberikan 2 botol mineral water+2 biji roti jagung (xda perisa lain ke??). Dan terus meneruskan perjalanan ke hutan Sintok idaman semua.



Xsuka masuk hutan, tapi bab berposing, Sakan!


Ala2 jane.Chet!

Gedebuxsss!!

Gambar kontroversi kiri : Beyonce kanan:Econsave



Kerel yg tgh konon2 sopan!

: reen, anis, meq, pok ya, mutu,nod, kia

The End~
baju,seluar,kasut=penuh kesan degil!


So, adakah training ni buat aku lebih semangat utuk xtvt hiking nant??
Aku sendiri x pasti.










No comments:

Post a Comment